Government ‘Bans’ Masiyiwa’s Kwese TV

Kwese TV is owned by Strive Masiyiwa’s Econet Media (file photo).

Government through the Broadcasting Authority of Zimbabwe (BAZ) has banned the new pay per view broadcaster Kwese TV after it announced to locals that it was now available in the country.

Kwese TV, owned by Strive Masiyiwa’s Econet Media, was announced two years ago and has already launched in some African countries.

For the last two days, a message has been going around through Econet mobile subscribers with Kwese TV advertising its packages. “Kwese initial $49 and get free installation, monthly subs $29, weekly subs $9 and three days $5”.

The new pay-per-view broadcaster is expected to bring Pan-African Boxing Explosion to be held next Friday at the Rainbow Towers Conference Centre in Harare.

The boxing event will see some boxers from across the African continent exchanging blows for titles across all weight classes.

But late Wednesday night the BAZ announced that the authority has not issued a licence to Kwese TV to operate in Zimbabwe.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.